2015. március 16., hétfő

Az élet sója

Sziasztok gömb gyöngyök ! Ne haragudjatok hogy nem írtam túl sokat a facebook-ra ezen a héten de nagyon elfoglalt voltam az ösztöndíjas papírmunkával , ami most a legfontosabb Ouo De ! Úgy néz ki minden rendben , egyenlőre , úgyhogy most van egy kis időm írni a hétvégi kalandozásunkról. Pénteken Yangék sulijában délután nem volt tanítás , így hamar tudott jönni. Igaz nem sok mindent csináltunk , ettünk , pihentünk délután , majd megint ettünk ( vacsi ) A vacsorát egy különleges helyre terveztük. Van egy mango ice"-os hely , a törzs helyünk amiről már olvashattatok ( a mango ice , egy desszert , lényegében jég meg mangó ) Ez a hely különleges , mivel legelső Taiwani utam során ismertem meg , még a nevünk is ott volt a falon , és mikor kijöttem újra ( 7 hónapja ) szintén jártunk ott. Most viszont felújították , teljesen megváltozott , és nagyon kíváncsiak voltunk , hogy milyen lett , így péntek este itt ettünk. Minden nagyon szép lett , nagyot változott a hely a régihez képest , de jó értelemben. :) Még azt sem bántuk hogy lefestették a nevünket a falon :D


Mikor megérkeztünk pangott az egész hely , és később sem jöttek , nem igazán értettük miért , pedig az étel is sokkal jobb lett , az árak nagyjából maradtak , és a hely is milliószor szebb lett. De nem baj én úgysem szeretem a tömeget :) 


Minden falat átfestettek hogy tükrözze a " karibi stílust " :D de sokkal inkább olaszosabb hangulata lett .


Yang szezámmagos csirkét rendelt , én pedig mini hawaii pizzát , amiről sajnos nincs kép de nagyon pici és finom volt OuO 


 Yang mondta hogy bent felejtette a telefonját a suliban , és el kéne menni érte. Az iskolája az étteremtől olyan 40 perces út a hegyeken felfele ..sötétben. Természetesen jó kalandnak ígérkezett és már nem is tudom mi óta nem jártam ott ..több mint egy éve. Kérdezte hogy nem fogok-e félni a múltkoriak után :D Á mondom dehogy ..


 Nem is volt annyira vészes , csak egy kicsit volt félelmetes az erdei szerpentines út miatt , és mert egy lélek sem járt arra. Oda fele a tájjal voltam elfoglalva , és hogy mennyire meleg az idő. Még a motoron ülve is meleg szél csapott az arcomba. Majdnem 30 perc tekergőzés után , elértünk az iskoláig . Képzeljetek el egy nagyon meredek utat , a kaputól fölfele , tuja sor mindkét oldalon , semmi világítás , és az út tetején ott magasodik , egy sötét elhagyott régi iskola épület! Na ez már félelmetes volt a javából. Az erdőből meg különböző állathangok jöttek , és milliónyi kabóca ciripelt. Yang mondta hogy le kell szállnom mert az út túlmeredek , nem tud felmenni a kismotor kettőnkkel. Persze leszálltam de hegymenetnek úgy szaporáztam a kis lépteimet hogy le ne maradjak a motor mellett :D
Aztán amikor majdnem felértünk...valami nagy alak kezdett kirajzolódni ..mondom ..Ööö! Erre Yang , jaj ne ijedj meg csak egy Chiang Kai-shek ! ( szobor ) 
Ja mondom akkor minden rendben :D 
Felérve az épülethez , Yang kapcsolt pár villanyt , és kinyomta a riasztót. Felvett pár kulcsot a lenti tanáriból amivel kinyitotta a második emeletre vezető lépcső sort . ( a lépcsők olyan fém védő redőkkel vannak lezárva,  mint a boltok bejáratai , kirakatai otthon ) 
A második emeleten van Yang osztályterme , oda igyekeztünk. Az épület meg kell mondjam elég félelmetes így éjszaka..A teremben kivette a mobilt az asztalának a fiókjából , és meg is voltunk ! Én persze körbenéztem , mert ugyan az iskolában már jártam , de az ő termében még soha :) De aztán kezdett nyomasztani a hely , és így vissza indultunk . 


Vissza fele , már fantasztikus volt az út. Annyira messze voltunk , minden zajtól , a város fényeitől . A levegő nagyon meleg volt , mint egy nyári estén , és rengeteg kabóca ciripelt. Olyan hangosak voltak hogy a saját gondolataimat is nehezen halottam. Valami erősen édes virág illata terjengett a levegőben , és olyan érzésem volt , mikor hosszú idő után újra itt a nyár , a meleg nyári este , valahogy így tudnám leírni. Csak suhantunk , és felnézve az égre lehetett látni pár csillagot. Abban a pillanatban mintha megszűnt volna minden, nem tudom talán ezek azok a pillanatok , amikor az ember rátalál a lelki békére. Nem számít éppen hol vagy , mennyire messze , vagy mennyire közel dolgokhoz , nem számít mid van , és mire vágysz , nem gondolsz magadra sem , csak arra a pillanatra. És miközben nem gondolsz semmire , az még annál is több mint amire valaha is gondolhatnál. Fantasztikusan magával ragadó érzés , és ha csak pár percig is tart , olyan energiával tölt  fel , amihez semmi más nem érhet fel. Csodálatosan szép helyeken mentünk , és éjszaka csak még misztikusabb lett az egész . Elgondolkodtam hogy mennyire ellentétes érzéseket kelt bennem ez az ország . Mennyi dolog van amihez nehezen tudok alkalmazkodni , mert még nem értem teljesen a dolgok miértjét , vagy mennyi minden hiányzik. A másik oldalon pedig itt vannak ezek a pillanatok amikor megnyílik neked a hely lelke " vagy te adod át magad neki , és ezeket a pillanatokat , soha nem felejted el , ezek lesznek a legszebb emlékek , és végtelenül boldognak érzed magad hogy ilyen fiatalon ennyi mindent láthattál , és ennyi helyen járhattál. Szerintem mindenki ismeri ezt az érzést , csak ritkán történik meg. :) 

Hazafele , megálltunk ennél a kis kilátónál . Fantasztikus este volt. 
Élveztem a kísértet járta iskolát , meg az utat visszafelé.


Másnap vásárolni mentünk , mert én főztem az ebédet és kellett néhány dolog. A hétvégi kajci Gyros volt amihez még otthonról hoztam fűszert OuO 


Volt paradicsom saláta , krumplipüré , gyros husi meg oliva olajos kenyér buci OuO 
Yang egy morzsát sem hagyott :D és szerintem is jól sikerült , mondjuk semmi nagy kunszt nincs benne. 


Délután szintén egy kis pihivel és sorozat nézéssel telt az idő ( most két sorozatot nézek az egyik a The 100 ( sci-fi ) a másik pedig a Reign ami kosztümös/ történelmi . Valamint megrendeltük az új fényképezőgépemet ( az előző bejegyzésben írtam hogy tönkre ment a régi )

Ezek után este Yang elvitt egy kis esti kirándulásra , autóval 20 percre volt. Az autópálya mellett találhatók ilyen kis pihenő helyek , aki járt már Ausztriában mondjuk , tudja mi az az autó grill" , több mint egy benzinkút , lehet enni , inni , jó a kilátás stb. :) 

 Belül minden ilyen kis babaház szerűen volt kialakítva , itt éttermek voltak :)


Ezek nagyon érdekesek lehetnek egy európainak , meg kell mondjam sosem tudtam igazán hogy csinálják ezeket az ételeket ( megnézheted az adagot , és az ételt mielőtt rendelnél ) iszonyatosan élethűek ..én mindig azt hittem hogy igazi , és valahogy fixálják hogy így megmaradjon...


De valójában nem igazi , mind műanyag ..a múltkor láttam a tévében hogy készítik. Maga a kiállítási étek" elkészítése 2x annyiba kerül mint az igazi étel :) durva. 
Ez a kedvenc " pulykás rizsem " élethű másolata . 


Az előtér ..fent egy cuki kávézó volt szabadtéri erkéllyel 


Szappan bolt ..az ide betérő épp úton lévő turisták / utazók , ehetnek , ihatnak , játszhatnak és vásárolhatnak az ilyen autós megállóknál. 


Szappan , és mosakodó szivacs ( igazi ) :) 


Mivel kicsit megéheztünk leültünk enni ( én egy fagyit ettem ) Yang pedig valamilyen rizst aminek egy jó nagy tojás volt a tetején. És találtam az egyik kedvenc italomból is a körtés mézes Nestea-ből. 

 

 A blokk hátulján amit Yang kapott , felfedeztem valami nagyon aranyosat. Két kis fehér delfin , párnával , hálósapkában ...vajon mi lehet ez ? Yang mondta hogy találgassak. Tudom hogy délen van egy hatalmas akvárium ahol rengeteg tengeri állatot, köztük delfineket is lehet látni ..ez a két fehér delfinke az akvárium sztárja..Gondoltam, hogy biztos este is be lehet menni , erről szól a kis hirdetés..de kiderült hogy sokkal jobb ! Bent lehet aludni az óriási akvárium mellett a bálnákkal , vagy cápákkal attól függ hol szeretne az ember..:D A jövő heti programunk <3


Igazi gyümiből készült fagyi joghurt Q u Q
Végtelen variációk.


Az evés és a jövő heti bálnalátogatás után lassan elindultunk haza. Este még megnéztünk egy filmet , majd irány az ágy.
Úgy aludtam mint a bunda ...reggel tájt Yang egyszer csak úgy ugrott ki az ágyból mintha puskából lőtték volna ki ...gondoltam a kutya csinálhatott valamit ( az alsó szinten ) és azt hallotta meg..így vissza is estem álmomba..majd jön vissza hogy meghozta a postás a kamerámat ( hétvégén 24 óra alatt :DDD ) szóval ha korán is keltett a postás, pontosan reggel 8-kor de volt örömködés.


A vasárnapi túránkra már ezzel mentünk. 
A terv a következő volt , mint a múltkor most is Tainan-ba igyekeztünk ( alattunk lévő város ) csak most kicsit messzebbre mint előző hétvégén.
Jó másfél órás kocsikázás után érkeztünk meg a Só hegyhez ! Ez a hely közel van a tengerhez , rengeteg só farmot , hal farmot lehetett látni útközben.


 Ez a cica már messziről integetett nekünk. 
OuO 
És íme a só hegy ! Hatalmas ..én nem számítottam ilyen nagyra. :) 



A kilátás fentről , jó meredek lépcsőket kellett megmászni , és a dolgot nehezítette hogy iszonyatosan fújt a  szél :D


A hegy megmászása után megnéztük a só kiállítást , ahol minden szobor sóból készült.
Volt itt a 12 állatövi jegy mindegyike ..


és még káposzta is ...sóból. Ez a káposzta a Taipei-i nemzeti múzeumban található sokkal kisebb és nem só káposzta hanem jáde káposzta eredetileg :D 


Ezek után kóstoltunk sós fagyit , és sós pudingot , meg kell mondjam nagyon fura , először kicsit sós majd furán édes lesz az íze .. OnO Valamint ittunk " golden poo " néven futó joghurtos jégkását :D
Mindezek után igazi ebédet is ettünk , helyben ami persze nekem jól bevált "mindenes rizs volt " Yang pedig osztrigás omlettet kért.

 

Osztrigás omlett édes savanyú szószban .. OnO 


És az én " confort food " szerelmem ..ami szinte mindenhol ugyan olyan , nem okoz nagy meglepetést :D


 Természetesen lehetett kapni sóban mumifikált halakat is , amiről fogalmam sincs hogy milyen módon fogyasztják , vagy hogy mire jó ...


A halacskák alatt pedig cuki lépegetős lufikat lehetett venni , gondolom hogy ellensúlyozzák a halak nyújtotta látványt ...kell a kontraszt :DD


Ezeket a gémeket ( ha jól tudom gém , vagy bíbic ) szinte mindenhol látni lehetett ahol hal farmok voltak .


Vásároltunk még kicsit a " só ajándékboltban" , majd elindultunk a következő állomásra.


A következő hely egy nemzeti park volt , persze csordultig emberekkel , olyannyira hogy majdnem eltántorított minket hogy megnézzük a csodaszép mangrove fákkal övezett folyót. Taiwanon sok dráma van a tévében , és van egy amelyik itt ezen a helyen lett fogatva , így persze sok turistát vonz.

A téren egy hatalmas templom állt amin tesztelgettem kicsit a kamerát :) 


 Szerintem elég jól néz ki :)) 
Ez a templom tényleg hatalmas és gyönyörű volt .


Szerencsére rávettük magunkat a maradásra . Én beálltam a hosszú sorba , Yang pedig elment jegyet venni . A dolog lényege a hajókázás volt , ugyanis egy 30 perces hajóúttal meg lehet csodálni a mangrove fákat és az élővilágot , különböző rákokat , és azt a halacskát ami a szárazföldre is ki tud jönni .

 

Amúgy nagyon meleg volt aznap vagy 30 fok..március van :d


Ilyen kis hajók vittek be minket.



Vettünk kis " földművelős " kalapot is , de mivel fújt a szél nem tudtuk sokáig magunkon tartani így inkább levettük . 

  

Naplemente a folyón
A távolban ott van a templomnak a csúcsa .


Hopp ez egy véletlen kép lett :))
Az idegen vezető mondta hogy vigyázzunk mert jó sok telefon és kamera van már a víz alján . Mivel a fák törzsei nagyon benyúlnak a víz fölé könnyű őket lefejelni ha nem figyel az ember :D 


Meseszép 


Egy másik kis hajó indul vissza. 


Ez a kép meg nagyon érdekes lett nem tudom hogy csináltam hogy egy része bemozdult a másik meg nem de nagyon tetszik :D


A csodaszép , és nyugodt hajókázás után , volt egy utolsó hely ahova még el szerettünk volna jutni. Mivel a nap már lemenőben volt az idő is sokkal kellemesebb lett. 
Az utolsó helyen szintén a só volt a figyelem központjában , no meg a szerelmes ígéretek. :)


Annyira szeretem ezeket a kis táblácskákat , eddig nem sok helyen láttam itt Taiwanon , (persze sok helyen van) . Most viszont találtunk egyet , mi is biggyesztettünk a fára egy kis táblácskát.
 OuO


Odabent egy japán stílusú házban , megnézhettük az év 366 napját jelképező sókat. 
Mindenki megkereshette a szülinapi sóját , és elolvashatta milyen személyiséggel rendelkezik. 
Már maga a látvány megérte :D 

 Az én sóm :) Mindkettőnkre nagyon igaz volt amúgy a leírás .
Türkizkék .


 Yang sója .. mindkettőnké kék szín :))


Persze az ajándékboltban megvehetted a kis sódat , ami egy gömböc pici üvegcsében volt . Mi csak lefotóztuk :))


Só kupolácskák , dísznek :D 


Aztán találtunk egy érdekes kis kézmosót , a sóval át kell dörzsölni a kezed majd leöblíteni.
Ennek a nagy szemű sónak nagyon csikis érzete volt , amikor az ember dörgölni kezdte. :)
Szívecske .


Szép tiszták lettünk.


Ez után mi is elmentünk felakasztani a kis táblácskánkat. ( Ez egy másik fa volt ahova lehetett aggani , de mi a nagy fára tettük a miénket ) 


OuO
Mindenhol ott vagyunk. 


Aztán megnéztünk még egy kis kiállítást is , az épület egyik szárnyában. Ezek után feltörtünk egy " "bao zi " nevezetű kis só batyut aminek a belsejében egy tojás volt. :D 


Azt hittük a törés alapján majd kiolvasnak valami jóslatot ( direkt rózsaszínt , a szerelmeset választottuk ) erre mondták hogy ja nem ....meg lehet enni a tojást ami benne van XD 
Megnéztük még egyszer a nagy fát..majd elindultunk haza.


Délelőtt 11-től este 7-ig talpaltunk. Nagyon elfáradtunk , szegény Yang alig tudott hazavezetni , de csak hazaértünk , és szuper élményeket szereztünk. Reméljük nektek is jól telt a hétvége. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése