2014. március 24., hétfő

CHIAYI IV . NAP

Sabu Sabu "

Elérkezett az utolsó nap Chiayiban. Mikor felkeltem , körbefordultam az ágyban , láttam hogy Yang még alszik ( vagy csak színlel ) kicsit hideg volt a szobában a légkondi miatt , és úgy éreztem én most bújni akarok ezért mission impossible mozdulatokkal próbáltam úgy becsusszanni a karjaiba hogy nem keltem föl. Persze nem sikerült , ugyan a szemeit nem nyitotta ki , de a karját fölemelte hogy be tudjam vackolni magam , majd szépen magához ölelt . Feküdtünk még néhány percig , a majdnem visszaalvás határán , de mivel ez volt az utolsó nap Chiayiban nem akartam vesztegetni az időt. Yang egy kis "nosztalgia körutat" tervezett mára. Megígérte hogy megmutatja a helyeket ahol gyerekként játszott , és az iskoláit is. Mikor felkeltünk nagy nehezen , alig bírtunk elszakadni egymástól , valahogy egyikünk sem akart mozdulni , és amikor öltöztünk vagy fogatmostunk a másik állandóan jött és chu chu chu ~ Reggelire megint a 7-11 volt a legalkalmasabb. Lementünk de úgy döntöttünk hogy helyben megesszük amit vettünk hogy ezzel se teljen az idő , míg visszaérünk a hotelba majd újra elindulunk. Az úton a kisbolt felé , el lettem halmozva puszikkal , nem is értettem mire föl , de persze nem ellenkeztem :3 Yang az a fajta ember aki mindig érezteti a szeretetét de ezt nem feltétlenül szavakkal teszi , így amikor viszont mondja annak súlya van , mert az ember tudja hogy akkor azt tényleg úgy is gondolja :3 Reggeli után bepattantunk a kocsiba , és nekivágtunk a városkának , ahogy egyre haladtunk kifele megint megpillantottam a csodálatos vadregényes zöld tájat a hegyekkel völgyekkel , folyókkal . Tudtam hogy Yang a város szélén lakik , így gondoltam hogy a gyerekkora nagy részét is inkább a város szélére eső helyeken tölthette ! Hegyen völgyön át mentünk míg elértünk egy mesterséges tóhoz az útszélén ami mögött egy hatalmas templom volt , amit éppen akkor újítottak föl . Olyan magas volt hogy messziről jóval a körülötte lévő házak fölé magasodott , igen tekintélyt parancsoló egy templom volt !
                             



A távolban látszódó hatalmas hegyek egyike az Alishan" volt . Ide sajnos nem volt időnk eljutni , mert ez is egy majdnem egy ha nem több napos program , de mivel Yang sokszor beszélt róla így tudtam miről van szó. ( Aki olvasta a facebookon is kitettem egy képet egy Yangtól kapott ajándékról amin az Alishan híres erdei vasútja látható. 
Csak ezt az ősrégi képet találtam haha ~


De íme itt a kis vonat amiről beszélek. Szép mi ? És lélegzet elállító helyeken megy 




Mese szép sajnálom hogy ez kimaradt , de majd idén ! 


Szóval a távolban látszódtak a hegy vonulatai , de mi máshová tartottunk. Az úticél Yang egyik kedvenc gyerekkori helye volt ami azóta is rengetegszer visszatért az álmaimban , valami nagyon különös hely , mert nekem is azonnal a szívem csücske lett.  Az eső picit szemerkélni kezdett mikor Yang leparkolt az autóval . Ez a hely távol a várostól egy kisebb hegy erdejének mélyén van" hosszú autóút vezet idáig , azonban minden percet megér a látvány.

A híd följárata. itt parkoltuk le az autót.


 A hídra föllépve a túloldal látványa



Az autónk :)


  És a dzsungel" közepén a végeláthatatlan kanyargó folyó
Yang vicces történeteket mesélt hogy miket csinál ezen a hídon amikor kicsi volt , és ahogy néztem körbe és körbe úgy éreztem ez az a hely ahol bármikor eltudnék zárkózni minden zajtól , minden stressztől . 



Nekidőltem a pilléreknek és csak néztem lefelé , Yang oda állt mögém és azt mondta hogy ez volt az egyetlen hely ahol igazán önmaga lehetett amikor kicsi volt. Mondta hogy már rég nem járt erre , és mióta megismertük egymást már nincs is rá szüksége . Ettől úgy felragyogtam mint egy kis gyémánt !
A híd sétáló híd volt , autó nem közlekedhetett rajta , viszont egy robogó olyan sebességgel húzott el mögöttünk ,  hogy az egész híd megremegett , ide oda himbálódzott !


  A túloldalra érve egy kis pagoda látszik és néhány ház.
Csodaszép .
Aztán elindultunk visszafelé az autóhoz mert az eső egyre jobban esett. 



A következő állomás pár perccel tovább volt az úton haladva , egy kis buddhista templom !
Yang mondta hogy a két elefántot imádta gyerekkorában állandóan azokon csüngött , elképzelte hogy igaziak. haha ~ 


 Hát.. itt én is szívesen felnőttem volna.
Háttérben a város.


 A kis templom. 
A kép jobb oldalán van egy kis kör alakú ajtó , azon mentünk be , ugyan nem láttunk senkit , de hagytunk egy kis adományt.


Odafönt a hegyen iszonyatosan párás volt a levegő , mivel az eső esett de borzasztóan meleg volt. Alig kaptam levegőt. Mikor itt végeztünk , egy kis kunkort leírva , visszafele fordultunk a város fele , de Yang még mutatni akart egy helyet. Ez igazán eldugottan feküdt az erdő mélyén elképzelésem sem volt hová megyünk. 


 Nemsokkal később megpillantottam ezt a tündéri kis tákolmányt a vízen.! Yanggal régen beszéltük hogy van egy apró étterem ami egy tavon van a városa közelében , nagyon apró eldugott hely , és akkor eszembe jutott hogy istenem ez az ! ( azelőtt csak interneten mutatott képeket )
Sajnos azonban tatarozás miatt zárva volt ! 


 A vele szemben fekvő horgász tavacska és az az igazi ázsiai látkép!


 Egy apró házikó szintén a kis tó partján .


A kis ház kertjében lévő kövek haha ~ kreatív.


 Aztán láttuk hogy két kutyus közelít felénk , ( kicsit megijedtem mert elég nagyok voltak és elég gyorsan jöttek , gyorsan beálltam Yang mögé hátha jobban teljesít éles helyzetben mint a szellemkastélyban haha , na jó csak viccelek) A kutyusok oda jöttek szimatolni , és amikor láttuk hogy tejesen nyugisak , akkor megsimogattuk őket. ( Yang amúgy bárhol járunk minden állatot megsimogat ami szembe jön ,vagy fekszik , alszik , ül  stb , nem bírja ki hogy meg ne fogdossa haha igazi állatbarát )  


 Hm az orroddal nekijöttél a lábamnak héj~


 Aztán ahogy visszaindultunk a kocsihoz a két kutyus mint a mágnes követtek minket , még kaptak egy utolsó simogatást és egy kis juti falatkát a reggeliből ami megmaradt " aztán tovább indultunk. :) Mivel már dél is elmúlt , ideje volt ebédelni !



A következő állomás a Sabu Sabu étterem volt. Igazából ez Hotspot , ami annyit jelent hogy az asztalokba építve , kis edény van , amibe a svédasztalról kiválogatod a hozzávalókat és te magad megfőzöd az asztalodnál. A hőfokot az asztal szélén lehet állítani , ez Ázsiában igen kedvelt módja az étkezésnek , főleg mivel annyit és abból ehetsz amiből csak szeretnél , és társasági elfoglaltság is egyben. Az étterem hihetetlenül szép , és nagy volt ! Mivel sosem láttam még ehhez hasonló éttermet meglepett a rengeteg hozzávaló amiből választani lehetett , és mindezt kb 3000 Ft os fejenkénti fix áron ! 
MAGIC! 
Az étterem belső része.
Yang épp suhan a fűszerekeért ~ :3


 Sakura 

Az én tányérkám , tojás , bacon , kukorica , káposzta , noodle , egy kósza virsli és paradicsom.
Gondoltam ha az alaplé " amit kértünk csirkés akkor ez jó lesz bele OuO nom nom ~


 Ott a kis asztalba épített főző edény.


 Emlékeztek Baby Strawberry-re ? nos ő itt a párja Baby mangó ~
minden ital szintén behűtve vagy melegen" is megtalálható volt a svédasztalok italrészlegén és ebből is akármennyi benne volt az árban.


 so sweet



 ~  épp becsukta a szemét. 


Na és most jött a feketeleves, a hozzávalók egy hatalmas mélyhűtős részen voltak , olyan mint a boltokban csak kagylók , zöldségek , gombák , hínárok rákok , halak és sok más is található ott mint például a béka láb ! OAO És igen ezt Yang megette ~ mikor megfőzte és megette mondtam neki hogy most kicsit kevésbé szeretem mint pár perce és hogy míg nem mos fogat ..hát ne sok szépre számítson haha ~
de ha még a combja lett volna arra is azt mondom hogy juj , fúj , na de ez egy mellkas volt !



Minden estere elvonultam és a pumpedlik és a csokiszökőkút társaságában próbáltam feledni az imént látottakat. Mikor teletömtük magunkat , úgy döntöttük bemegyünk a városban lévő könyvesboltba ami Yang kedvence. 
Mikor megérkeztünk , láttam hogy ez egy multifunkcionális hely mivel több szintes és itt is minden van ami szem szájnak ingere , vettem egy szép képeskönyvet Taiwanról a családomnak , pár Kpop magazint a barátnőmnek , és pár apróságot magamnak a föntebbi , íróeszköz és ajándékos" szinteken.

Elég sok időt eltöltöttük itt már igen csak délután volt , ideje volt visszamenni a hotelbe , mivel másnap reggel el kell hagynunk a szállást. Úgy gondoltuk mára elégvolt, inkább kettesben töltjük a nap hátralévő részét.

Chiayi gyönyörű vagy.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése